TTC چیست؟ چگونه زبان انگلیسی را حرفه ای تدریس کنیم؟

تعداد بازدید:۱۵۳۰
TTC چیست؟این روزها داشتن شغلی با درآمد خوب و در عین حال جذاب از جمله دغدغه های هر انسان موفقی است، تدریس و بطور کلی شغل معلمی حرفه ایست که در آن افراد باید علاوه بر داشتن دانش و تخصص لازم در آن زمینه، از مهارت های مهم دیگری از جمله خلاقیت، توانایی برقراری ارتباط و قدرت صبر و حوصله نیز برخوردار باشند.
TTC چیست؟ چگونه زبان انگلیسی را حرفه ای تدریس کنیم؟
  • TTC چیست و TTC مخفف چیست؟
  • اصلاً چرا زبان انگلیسی؟
  • چرا باید در دوره های TTC شرکت کنم؟
  • در کلاس TTC چه میگذرد و چه مطالبی آموزش داده می شود؟
  • محتویات اصلی دوره TTC:
    • مهارت نگارش طرح درس
    • مهارت مدیریت کلاس
    • تدریس مهارتهای اصلی و فرعی
    • مهارت تصحیح اشتباهات زبان آموزان
  • به طور کلی در کلاس های (TTC) در موسسه زبان مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی واحد الزهراء(س)موارد ذیل تدریس می گردد:
    • ۱. روش تدریس ( methodology)
    • ۲. تدریس به روش های بروز دنیا
    • ۳. طرح درس
    • ۴. تدریس لغت
    • ۵. ارتباط موثر و ایجاد خلاقیت در زبان آموزان
    • ۶. مدیریت کلاس در دوره های TTC
    • ۷. آموزش تدریس با کمک زبان بدن
    • ۸. آموزش با کمک بازی و سرگرمی و ابزارهای کمک آموزشی
    • ۹. اصلاح و ویرایش غلط های زبان آموزان در کلاس
    • ۱۰. جذابیت کلاس و تدریس خلاقانه
    • ۱۱. خلاقیت
    • ۱۲. کارگاه‌های عملی تدریس، رفع اشکال و دریافت گزارش عملکرد
  • دوره ی TTC برای چه افرادی مناسب می باشد؟
  • آیا پس از این دوره مدرکی هم به افراد داده می شود؟
  • آیا امکان برگزاری این دوره ها بصورت آنلاین هم هست؟
  • سوالات متداول:
    • TTC چیست؟
    • در دوره ی TTC چه مطالبی آموزش داده می شود؟
    • دوره ی TTC برای چه افرادی مناسب است؟
    • آیا پس از گذراندن دوره TTC مدرکی خواهم گرفت؟
    • آیا امکان شرکت در دوره TTC بصورت غیرحضوری هم هست؟

TTC چیست و TTC مخفف چیست؟

TTC مخفف کلمات Teacher Training Course و به معنای آموزش و پرورش افراد برای تبدیل شدن به یک مدرس حرفه ای در زمینه ی زبان انگلیسی و ورود به دنیای جذاب تدریس است.

در این دوره بطور کاربردی و عملی با چگونگی آغاز کلاس، نحوه ی تدریس خلاقانه، برقراری ارتباط موثر با زبان آموزان خود، نحوه ی مدیریت کلاس، تفاوت های آموزش برای رده های مختلف سنی، و بطور کلی هرآنچه را بعنوان یک مدرس زبان انگلیسی نیاز دارید بدانید خواهید آموخت.

در واقع دوره TTC برای افرادی طراحی شده است که علاوه بر داشتن دانش لازم در زمینه زبان انگلیسی، علاقه مند به تدریس اصولی آن نیز می باشند.

یکی از اهداف مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی واحد الزهراء (س) از برگزاری دوره های TTC آموزش و پرورش اساتیدی کاملاً حرفه ای و آشنا به برترین تکنیک های تدریس در سطح جهانی می باشد.

اصلاً چرا زبان انگلیسی؟

در دنیایی زندگی میکنیم که توانایی برقراری ارتباط از جمله شرایط بقا خواهد بود، با پیشرفت تکنولوژی و امکان سفر به سایر نقاط دنیا نیاز به ایجاد ارتباط با انسان های نا آشنا با زبان مادری ما بیشتر شد. قاعدتاً به هرکجای دنیا سفر کنید افرادی را خواهید یافت که با زبان انگلیسی آشنا باشند. زبان انگلیسی دریچه ای به سوی فرصت های جدید به رویتان می گشاید.پس اگر تبحری در این زمینه دارید و یا سال ها برای آموزش خود زمان صرف کرده اید و در عین حال علاقمند به تدریس هم هستید، اکنون زمان این رسیده که از این مهارت خود به کسب درآمد نیز بپردازید.

چرا باید در دوره های TTC شرکت کنم؟

تدریس حرفه ای و خوب امری اتفاقی نیست! قطعاً در هر حرفه ای اگر در کنار داشتن دانش و تحصیلات در آن زمینه از مهارت های لازم برخوردار نباشیم موفقیت چندانی بدست نخواهیم آورد. داشتن علم و همچنین کسب مهارت و توانایی لازم از مواردی است که مدرسین زبان های خارجی را از هم تفکیک میکند.

در شغل معلمی به دلیل اینکه در آن بطور مستقیم با انسان ها در ارتباط هستیم با چالش های بیشتری روبرو خواهیم بود. هر مدرسی در زمینه زبان انگلیسی نیازمند محیطی است تا قبل از ورود به دنیای واقعی تدریس با تمامی این چالش ها روبرو شده و توانایی های خود را محک بزند.

شرکت در دوره های TTC این امکان را فراهم میکند تا در فضایی شبیه سازی شده به کلاس درس، همراه با جوی صمیمی و دوستانه و تحت آموزش ها و راهنمایی های اساتید مجرب بتوانید دانش بالقوه خود را به صورت بالفعل تبدیل سازید.

در کلاس TTC چه میگذرد و چه مطالبی آموزش داده می شود؟

از آنجا که موسسات برای برگزاری دوره تربیت مدرس، جهت جذب و استخدام مدرس زبان انگلیسی، استانداردهای داخلی خود را دارند در اینجا ما به تعریف استانداردهای دپارتمان زبان مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی واحد الزهراء (س) می‌پردازیم.

دوره ی آموزشی TTC در موسسات مختلف در بعضی از سرفصل ها به صورت متفاوت تدریس می شود ولی عموماً یک چهارچوب و قالب خاصی دارد که همه ی موسسات آموزشی معتبر می بایست از آن پیروی کنند.

در مرحله ی اول در این دوره اساتیدی مجرب در کنار شما هستند تا شما را آماده ی پذیرش و اجرای نقش مدرسی کنند و پاسخگوی هرگونه سوال و یا نیاز شما در این مسیر باشند.

محتویات اصلی دوره TTC :

مهارت نگارش طرح درس

در این قسمت مطالبی درباره تعیین اهداف تدریس، شروع کلاس، طوفان مغزی و چگونگی ورود به مبحث مورد نظر، بازخورد تدریس، تمرین های جانبی و بطور کلی برنامه ریزی هرآنچه باید در طول آن جلسه انجام دهید ارائه خواهد شد و شرکت کنندگان به طورعملی تمرین نگارش طرح درس را انجام می دهند.

مهارت مدیریت کلاس

در این مبحث مطالبی درباره ی نوع رفتارمعلم، تفاوت رفتار معلم در رده های مختلف سنی، مدیریت سو رفتار زبان آموز و مطالب مرتبط با مدیریت هوشمندانه در عین حفظ جو دوستانه و مفرح کلاس ارایه می شود.

(پیشنهادی) معرفی بهترین کتاب های مخصوص اساتید زبان انگلیسی

تدریس مهارتهای اصلی و فرعی

در این مبحث مراحل عملی تدریس مهارت ها ارایه می شود و شرکت کنندگان یک دموی (demo) ایده آل از مهارت تدریس شده را مشاهده و تحلیل می کنند.

مهارت تصحیح اشتباهات زبان آموزان

در این قسمت مطالبی درباره ی زمان، شخص، نوع و چگونگی تصحیح اشتباهات زبان آموزان به شیوه های کارآمد ارائه می شود. البته درکنار این مباحث مطالبی از قبیل نوع صحبت کردن معلم، نحوه ی پوشش او برای تاثیرگذاری بیشتر، خلاقیت در کلاس زبان انگلیسی، بازی های زبانی، وسایل کمک آموزشی و ارائه می گردد.

به طور کلی در کلاس های (TTC) در دپارتمان زبان مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی واحد الزهراء(س) موارد ذیل تدریس می گردد:

  1. مرور روش های موجود در تدریس (methodology)
  2. آموزش تدریس مکالمه محور و روش های مدرن و بروز تدریس در دنیا
  3. آموزش مراحل قدم به قدم در تدریس هر بخش (کلمات / گرامر / ریدینگ /) و تهیه طرح درس (Lesson Plan)
  4. چگونگی برقراری ارتباطی سازنده و ایجاد انگیزه برای زبان آموزان
  5. چگونگی تدریس مهارت های چهارگانه (Reading, Listening, Writing, Speaking)
  6. تفاوت تدریس در کلاس های گروهی و خصوصی
  7. آموزش مدیریت کلاس (Classroom Management)
  8. آموزش تدریس با استفاده از زبان بدن
  9. آموزش تدریس با کمک بازی و ابزار کمک آموزشی
  10. چگونگی اصلاح و ویرایش غلط های زبان آموزان در کلاس
  11. آموزش تدریس خلاقانه برای بالا بردن کارایی کلاس و همچنین تقویت خلاقیت های زبان آموزان
  12. کارگاه‌های عملی تدریس، رفع اشکال و دریافت گزارش در خصوص عملکرد متقاضی در طی برگزاری دوره

در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی بعضی از موارد فوق بپردازیم.

۱. روش تدریس ( methodology)

از خیلی زمان های قبل تا به الان روش های تدریس اصولی به نحوی که زبان آموزان به بهترین شکل ممکن زبان انگلیسی را یاد بگیرند به وجود آمده اند. هر یک از متد های آموزشی هدفی خاص را دنبال می کرده اند. و گاهاً متدهای آموزشی جدیدی که توسط بزرگان و زبان شناسان بوجود می آمد، در پی تکمیل متد آموزشی قبل از آن بوده است. از جمله متدهای تدریس از زمان گذشته تا به حال می توان به Audio-lingual method Communicative Direct Grammar–translation method ٬ TPR و اشاره کرد. در واقع اسامی این روشها خیلی مهم نیستند، آنچه بیشتر اهمیت دارد استفاده و کاربردی است که می توان از این متدها داشت.

امروزه متدهای دیگری هم برای آموزش توسط افراد بوجود آمده اند، (البته یک متادولوژی ثبت شده یا معتبر نیستند) این روش ها بیشتر تجربی می باشند و کمتر جنبه ی علمی دارند، به عنوان مثال یادگیری زبان در خواب، یادگیری از طریق روش نصرت، یادگیری از طریق کدینگ البته ما هیچکدام از این روش ها را نه تایید و نه رد می کنیم. زیرا اعتقاد داریم هر چیزی در جای درست قرار گیرد می تواند مفید باشد. اما چیزی مهمی که باید در نظر بگیریم این است که: چند نفر از این روش ها نتیجه گرفته اند؟ و اینکه چه زمینه ی علمی دارند که از آنها حمایت شود؟

۲. تدریس به روش های بروز دنیا

با به روز شدن روش های تدریس در سراسر دنیا، آموزش زبان انگلیسی هم به روز میشود. قطعاً روش های قدیمی دیگر جواب نمیدهند، و استادی موفق تراست که روش های آموزشی به روز تری داشته باشد. روش آموزش به ابزارهای کمکی مثل ویدئو، کتاب و فعالیت محدود نمیشود بلکه کل آموزش را در برمیگیرد. هدف ما بهره گیری و آموزش برترین متد های تدریس جهانی است.

۳. طرح درس

حتی حرفه ای ترین معلم ها هم قبل از اینکه به کلاس وارد شوند نیاز به طرح درس (Lesson Plan) دارند. آنها به خوبی می دانند که اگر طرح درسی نداشته باشند در واقع آن روز کلاس خوبی هم نخواهند داشت. برای اینکه بخواهیم یک طرح (Lesson Plan) خوب داشته باشیم نیاز است که حتماً به جزئیات توجه کنیم و برای تمامی ساعاتی که تدریس می کنیم برنامه داشته باشیم.

۴. تدریس لغت

داشتن مهارت تدریس لغات یکی از مهم ترین نیاز های هر مدرس حرفه ای است. اغلب زبان آموزان دوست دارند روزانه تعداد لغت بالایی یاد بگیرند و آن را نشان از پر بار بودن کلاس می دانند. البته وظیفه ی ما مدرس ها که دوره TTC را پشت سر گذاشته ایم، چیز بیشتری است. وظیفه ما این است که بتوانیم لغت ها را به بهترین وجه آموزش دهیم
و البته ساده سازی نقش بسیار مهمی را بازی می کند. یکی از راههای بسیار ساده برای تدریس لغت هایی که قابل مشاهده یا لمس هستند استفاده از آن شی یا عکس آن می باشد. به عنوان مثال می خواهید کلمه پل bridge را آموزش دهید. چند تا راه برای آموزش دارید اما مهمترین آن در TTC آموزش با استفاده از تصویر است یا می توانید ماکت آن را به کلاس بیاورید و آن را نشان دهید.

۵. ارتباط موثر و ایجاد خلاقیت در زبان آموزان

تا حالا هیچ‌کس نگفته است که تدریس کار آسانی است. ایجاد انگیزه و افزایش خلاقیت در دانش آموزان نیز به مراتب سخت‌تر است. روش‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند بتوانید محیطی شاد و هیجان‌انگیز را برای شاگردان خود فراهم کنید.

جهت پرورش این مهارت TTC به شما کمک می کند تا:

  1. یک فضای مثبت و امیدوار‌کننده در کلاس ایجاد کنید.
  2. احساس خوبی در زبان آموزان خود بوجود بیاورید.
  3. تکالیفی به زبان‌آموزان بدهید که کسالت آور نباشد و به رشد آنها کمک کند.
  4. در کنار حفظ مقام خود به عنوان مدرس شوخ طبع باشید.
  5. بتوانید به حالات روحی زبان آموزان بیشتر توجه کنید.

۶. مدیریت کلاس در دوره های TTC

یکی از موارد بسیار مهم که نباید هیچگاه فراموش شود مدیریت کلاس می باشد. مدیریت کلاسی به معنای هنر به کار بردن و بهره گیری ازمهارت های کلاس داری در هدایت زبان آموزان به سوی اهداف کلاس می باشد.

(پیشنهادی) مکالمه زبان انگلیسی - چند راه ساده، سریع و جذاب برای مکالمه زبان انگلیسی

مدیریت کلاس صرفاً به منزله کنترل و مدیریت افراد حاضر در کلاس نمی باشد، بلکه به مدیریت چیدمان کلاس ٬ نور کلاس ٬ فضای کلاس ٬ برد کلاس و بسیاری از موارد دیگر نیز مربوط می باشد. در کلاس ها و دوره های TTC که در موسسه زبان مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی واحد الزهراء(س)برگزار می شود، قبل از پرداختن به روش تدریس مدیریت کلاس به کارآموزان آموزش داده می شود. زیرا ما معتقدیم تا زمانی که نتوانیم کلاس خوب و مدیریت شده ای داشته باشیم، مسلماً اگر بهترین مدرس دنیا هم باشیم نمی توانیم مطالب را به درستی انتقال دهیم.

۷. آموزش تدریس با کمک زبان بدن

از آنجا که یک معلم باید همزمان سخنران و رهبر خوبی نیز باشد و فضایی سرگرم کننده را در کلاس درس ایجاد کند، یکی از ابزارهای موثر برای او در این زمینه استفاده از زبان بدن است. زبان بدن و حالات چهره از جمله ترفندهای غیر کلامی برای تدریس موثرتر و در عین حال حفظ جدیت کلاس می باشد که در مواقع لزوم میتوان از آن بهره برد. استفاده از این ابزار ارزشمند در زمان تدریس بسیاری از کلمات و گرامرها کار مدرس را بسیار راحت تر خواهد کرد. برای مثال در زمان تدریس صفت هایی مانند cold / hot کافیست بدون نیاز به بر زبان آوردن کلمه ای ادای فردی که احساس سرما یا گرما میکند را در بیاورید.

در دوره TTC میتوانید با این مهارت بیشتر آشنا شوید و با اجرای عملی آن خود را مورد آزمون قرار دهید.

۸. آموزش با کمک بازی و سرگرمی و ابزارهای کمک آموزشی

در گذشته زبان آموزان باید به اجبار کل زمان را روی صندلی های خشک کلاس سپری میکردند و فقط گاهی اجازه ی صحبت کردن داشتند. امروزه ثابت شده که جنب و جوش، فعالیت و گاهاً بازی های مرتبط با درس در کلاس تاثیرگذاری چشمگیری در یادگیری خواهد گذاشت. امروزه وسایل کمک آموزشی اعم از ساده و پیچیده، انواع بازی ها و سرگرمی ها به عنوان ابزارهایی برای ایجاد تسهیل درامر تدریس و یادگیری بکار می روند. وسایل کمک آموزشی به عنوان یک رابط توانسته اند نقش خود را به خوبی ایفا کنند. بدیهی است اگر معلمان مهارت های لازم را برای کاربرد این ابزار را داشته باشند اثر بخشی آنها بهتر خواهد بود. سوال اساسی این است که چطور از ابزار کمک آموزشی و materials و supplementaries به شیوه ی درست استفاده کنیم؟

بعنوان یک مدرس دنیایی از وسایل، عکس ها، ویدیو ها و بازی ها در اختیار دارید، بسیاری از اساتید از این موضوع غافل هستند که چطور می توانند از این ابزارهای در دسترس استفاده کنند. به عنوان مثال بسیاری از مدرس ها وایت برد بسیار زیبایی دارند ولی نمی دانند که چطور محتوا را روی آن به درستی بچینند که برای مخاطب آنها لذت بخش باشد. یا اینکه نمی دانند چطور از ویدیو وعکس برای آموزش کمک بگیرند و صرفاً ترجیح می دهند فقط آن ویدیو و عکس را نشان دهند و استفاده ی خاصی از آن نمی برند. در حالی که استفاده از ویدیو روش های خاصی دارد.

تفاوت بین یک مدرس حرفه ای که در کلاس های TTC آموزش دیده و مدرس غیر حرفه ای توجه به همین نکات ریز است. نکاتی از این قبیل که چطور از صندلی ها، امکانات کلاسف فضای کلاس و حتی بچه ها استفاده کنیم.

۹. اصلاح و ویرایش غلط های زبان آموزان در کلاس

بعضی از مدرسان بر این عقیده هستند که باید درجا اشتباهات زبان آموزان اصلاح شود، اما این روش اعتماد به نفس آنها را کم می کند، و ممکن است انگیزه ی صحبت و حتی ادامه ی یادگیری زبان را برای همیشه در آنها از بین ببرد. به یاد داشته باشید آنها به کمک شما نیاز دارند اما برای غلط گیری از شاگردان هنگام صحبت کردن، باید با شخصیت روانشناسی آنها قبل از هرچیزی آشنا بود. می توانید به صورت غیر مستقیم اشتباهات زبان آموزان را بیان کنید، استفاده از زبان بدن و یا تکرار پرسش وار جمله ی اشتباه، زبان آموز را به این وامیدارد تا متوجه اشتبه خود شده و در صدد تصحیح آن برآید.

۱۰. جذابیت کلاس و تدریس خلاقانه

خلاقیت یک اصل اولیه در آموزش زبان انگلیسی محسوب می شود، چرا که ما به شیرین کردن، جذابیت دادن، حفظ و ایجاد انگیزه در مسیر یادگیری زبان انگلیسی نیاز داریم. اگر بخواهیم با خودمان رو راست باشیم در هر مسیری که انتخاب می کنیم نیاز به خلاقیت برای حفظ انرژی خود داریم. برای اینکه کلاس جذابی داشته باشیم باید بسیاری از فاکتورها را رعایت کنیم و خود استاد باید آمادگی آن را داشته باشد. یکی ازاین فاکتورها برای داشتن کلاسی جذاب بالا بردن قدرت خلاقیت است.

از دیگر فاکتورهایی که کلاس را جذاب میکند سطح انرژی استاد می باشد. از همان ابتدایی که وارد کلاس می شویم اگر انرژی مناسبی نداشته باشیم نباید انتظار داشته باشیم که کلاس ما پر انرژی و جذاب به نظر برسد. یکی از جملاتی که زبان آموزان در انتهای کلاس می گویند و من بسیار دوست دارم این است کلاس تموم شد مگه؟؟!! متوجه می شوم که کلاس برایشان جذاب بوده و سر کلاس خسته نشده اند. جدا از اینها استفاده از بازی ها تکنولوژی، وسایل کمک آموزشی کلاس را بسیار جذاب خواهد کرد.

۱۱. خلاقیت

در آموزش زبان انگلیسی بکار بردن شیوه های آموزشی می تواند تاثیرگذارترین بخش باشد. بسیاری از شیوه های قدیمی را نمی توان برای آموزش نوآموزان بکار برد.

(پیشنهادی) چطور بفهمم زبان آموزم یاد گرفته؟ ۱۱ روش خلاقانه برای سنجش میزان یادگیری

از طرفی همه روش ها برای رده های سنی مختلف و همینطور همه سطح های آموزشی جواب گو نخواهد بود. از این رو استاد و معلم زبان باید حتماً بتواند با شیوه های خلاقانه ای که بکار می برد، زبان آموزان را به یادگیری مشتاق نماید و در حین آموزش تمرکز آنها را نگهدارد. این روش ها می تواند با توجه به موقعیت و شرایط خاصی بکار برود و نمی توان هر روش را در هر جا و موقعیتی بکار برد. روش های خلاقانه نه تنها انرژی و خلاقیت را به کلاسهای انگلیسی تزریق می کنند، بلکه باعث می شوند که امر یادگیری و آموزش زبان انگلیسی از حالت روزمره و کسل کننده ی سنتی خارج شود.

۱۲. کارگاه‌های عملی تدریس، رفع اشکال و دریافت گزارش عملکرد

پس از فراگیری کل مطالب، از شرکت کنندگان آزمون های عملی تحت عنوان Demo گرفته خواهد شد. اولین دمو مربوط به نحوه ی تدریس واژگان می باشد، در آن هر یک از شرکت کنندگان بایستی تدریس خود را طبق اصول و موارد فرا گرفته شده در مقابل مدرس و سایر همکلاسی های خود ارائه داده، پس از اتمام ارائه توسط مدرس و سایر همکلاسی ها مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت و نقاط قوت و ضعف خود را متوجه می شوند.

به همین ترتیب از تک تک شرکت کنندگان در مورد نحوه ی تدریس گرامر، ریدینگ، اسپیکینگ، لیسنینگ، و رایتینگ دموهایی طبق اصول TTC گرفته خواهد شد تا شرکت کنندگان در هر زمینه خود را محک بزنند و اشکالات خود را متوجه شوند. درنهایت از تمام شرکت کنندگان یک دموی کلی و نهایی در مقابل مدیر موسسه گرفته خواهد شد.

یکی از مزایای دوره های تربیت مدرس در مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی واحد الزهراء (س)، این است که نقاط مشترک و تفاوت ها در تدریس برای رده های مختلف سنی بصورت یکجا آموزش داده خواهد شد.
اما دموها بصورت مجزا و جداگانه برگزار خواهد شد تا شرکت کنندگان به تفاوت ها و شباهت ها در تدریس بزرگسالان،
نوجوانان و کودکان آگاه شوند. همچنین در پایان دوره به شرکت کنندگان این امکان داده می شود که در کلاس های اساتید موسسه حضور پیدا کنند و از نزدیک شاهد روند آموزش در یک کلاس واقعی باشند.

دوره ی TTC برای چه افرادی مناسب می باشد؟

این دوره خاص افرادی است که می خواهند استاد زبان انگلیسی شوند، به تدریس علاقه دارند و از سطح دانش زبانی قابل قبولی هم برخوردار می باشند. سطح زبان قابل قبول برای شرکت در این دوره ها حداقل Higher-Intermediate است. این حداقل سطحی است که بتوانند به زبان آموزان با سطح پایه آموزش دهند.

مسلم است افرادی که می خواهند در این دوره ها شرکت کنند حتماً باید ۱۸ سال یا به بالا سن داشته باشند.

آیا پس از این دوره مدرکی هم به افراد داده می شود؟

به افرادی که در مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی واحد الزهراء (س) مکالمه دوره TTC را می گذرانند مدرک صادره از مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی واحد الزهراء(س)اعطا خواهد شد.

آیا امکان برگزاری این دوره ها بصورت آنلاین هم هست؟

برگزاری دوره های TTC از آن جهت که قسمت های عملی آن بسیار حائز اهمیت می باشند مهم است اما، از آن جایی که برخی از اشخاص وقت آمدن به کلاس حضوری را ندارند و یا برای افرادی که از سایر شهرها متقاضی شرکت در این دوره ها هستند، دوره ی جامع TTC به صورت مجازی و غیرحضوری نیز در نظر گرفته شده است. دوره های آنلاین تا درصد خیلی زیادی از مسائل و سرفصل های کلاس را پوشش می دهد.

سوالات متداول:

  1. TTC چیست؟

TTC درواقع مخفف کلمات Teacher Training Course می باشد. به معنای آموزش روش تدریس زبان انگلیسی می باشد.

  1. در دوره ی TTC چه مطالبی آموزش داده می شود؟

بعضی از سرفصل ها در موسسات مختلف بصورت متفاوت تدریس میشود. اما بطور کلی این دوره شامل آموزش متد تدریس، شیوه ی مدیریت کلاس، آموزش تدریس با کمک ابزار کمک آموزشی و آموزش نکاتی کلیدی برای بالا بردن جذابیت کلاس و افزایش خلاقیت در تدریس می باشد.

  1. دوره ی TTC برای چه افرادی مناسب است؟

این دوره مناسب کسانی است که علاوه بر داشتن سطح قابل قبولی از دانش زبان انگلیسی به تدریس آن نیز علاقمند هستند.
سن متقاضیان شرکت در این دوره باید حتماً ۱۸ سال به بالا باشد.

  1. آیا پس از گذراندن دوره TTC مدرکی خواهم گرفت؟

بله، اگر دوره ی خود را در دپارتمان زبان مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی واحد الزهراء (س) بگذرانید و حدنصاب نمره قبولی را کسب کنید به شما مدرکی صادره اعطا خواهد شد.

  1. آیا امکان شرکت در دوره TTC بصورت غیرحضوری هم هست؟

برای افرادی که زمان شرکت در دوره های حضوری را ندارند و یا افرادی از سایر شهرها، دوره ی جامع TTC بصورت آموزش مجازی درنظر گرفته شده است.

کلید واژه ها: TTC زبان انگلیسی مدرس زبان انگلیسی تربیت مدرس زبان انگلیسی زبان انگلیسی


نظر شما :